aLkisah hodoh


Macam kambing jugak serta menatang2 lain, tuhan jadikkan ada yg comel dan ada yg hodoh. Manusia pon mcm tu jugak. Ada yg comel dan ada yg hodoh. Ada yg kembong dan ada yg kurus mcm cicak kubing. Apa yg penting sebenarnya bukan wajah dan bentuk fizikal dalam menjalinkan persahabatan.

Keikhlasan serta sikap tolerensi itu yg perlu diutamakan. Kalo anda cantik dan hensem dan berhati baik. itu satu bonus. Kalo anda buruk dan hodoh tp jika memiliki hati yg baik, tak mustahil anda akan disukai ramai dan ramai yg ingin berkawan dengan anda.

Contoh yg paling mudah ialah Tok Gomo sendiri, walopon boroi, tonggek dan langsung tak hensem, tapi kerana tidak pernah skodeng org mandi, tidak pernah kentut dikhalayak ramai serta tidak pernah cuba menyelak kain orang, Tok Gomo tetap mampu memiliki ramai kawan terdiri dari mereka yg cun dan hensem serta berbulu dada lebat tau!!! (perasan jap)

Kalau anda tak hensem, kembung serta berhati jahat mengalahkan setan. Sebenarnya anda adalah org yg paling rugi sekali kat dunia ini hahaha!!

TOK GOMO~walopon langsung tak hensem tapi rajin mandi :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan